Bezoek Burgemeester Pieter Broertjes en GGD directeur René Stumpel op bezoek in Hospice Huizen

Burgemeester Pieter Broertjes en directeur René Stumpel hebben 11 Maart een bezoek afgelegd in Hospice Huizen.

Pieter Broertjes in zijn hoedanigheid als voorzitter van de veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek en René Stumpel vanuit zijn functie als directeur publieke gezondheid (DGP) bij de GGD Gooi en Vechtstreek.

Reden van het bezoek was om te kijken hoe het er in Hospice Huizen aan toe gaat juist ook in coronatijd.

Zij werden ontvangen door Hielke Kooistra (voorzitter bestuur HH), Deliana Heutink (bestuur HH), Liesbeth Boor (coördinator HH) en Dorien Haverkamp (verpleegkundige HH).

Onder het genot van een heerlijke kom soep van het huis is ervaring en kennis gedeeld over het reilen en zeilen in Hospice Huizen. Tevens konden de heren een kijkje nemen in één van de gastenkamers van het hospice. Mooi om van onze kant te laten zien hoe wij werken en fijn om in dit bezoek de betrokkenheid vanuit de regio te ervaren.

Burgemeester Broertjes reageerde na afloop van het bezoek op twitter:

Vandaag als voorzitter Veiligheidsregio Gooi en Vecht op bezoek bij Hospice Huizen. Prachtige instelling. Gerund door zorgpersoneel en 100 vrijwilligers. Kleinschalig: 4 kamers. Goed gesprek met de staf over Corona en de implicaties: in aanwezigheid van GGD arts René Stumpel.

René Stumpel plaatste de volgende tweet:

Deze week op bezoek bij Hospice Huizen. Ik heb bewondering voor de bezielde zorg die hier wordt gegeven aan mensen in de laatste fase van hun leven.

434 Shares
Reageren is niet mogelijk.
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial