Amaris en Hospice Huizen gaan samenwerken

Laren – Donderdag 14 september tekenden bestuurder Jan den Ouden van Amaris Zorggroep en Mees Visser en Deliana Heutink van Stichting Hospice Huizen een samenwerkingsovereenkomst. Amaris gaat de verpleegkundige palliatieve zorg verlenen in Hospice Huizen, dat begin januari 2018 haar deuren opent aan de Gooierserf in Huizen.

“Amaris is verheugd met deze samenwerking. Hospice Huizen biedt inwoners van Huizen en omringende gemeenten een huiselijk verblijf waar mensen hun leven tot het einde toe zo comfortabel mogelijk en op hun eigen manier kunnen invullen. Onze verpleegkundigen dragen hier graag een steentje aan bij”, aldus Jan den Ouden.

Deliana Heutink, coördinator van het Hospice vult aan, “Met de ruime ervaring die Amaris heeft met palliatieve zorg, in het bijzonder met hospicezorg, kunnen wij onze gasten verzekeren van deskundige, verpleegkundige zorg in hun laatste levensfase.”

Samenwerken aan goede palliatieve zorg

De zorg voor gasten in Hospice Huizen richt zich op het voorkomen, tijdig herkennen en behandelen van mogelijke complicaties, ter verlichting van pijn en lijden. Daarmee streeft het hospice er naar om zoveel mogelijk kwaliteit van leven te waarborgen. De eigen huisarts geeft de medische zorg aan de gasten en schakelt zo nodig een verpleegkundige van Amaris in. Deze zorgprofessional maakt onderdeel uit van een speciaal opgeleid wijkteam van verpleegkundigen dat ook s ‘nachts beschikbaar is. De geschoolde vrijwilligers van Hospice Huizen zorgen, naast de mantelzorgers, voor alle andere dagelijkse ondersteuning en begeleiding van de gasten.

Over Hospice Huizen

Hospice Huizen is een gastvrij bijna-thuis-huis waar men, als men naar verwachting nog slechts korte tijd te leven heeft, kan worden verzorgd. Het hospice biedt een huiselijke, sfeervolle en respectvolle zorgomgeving met alle aandacht voor de gast, zijn/haar familie en naasten. Het biedt ruimte aan maximaal vier gasten. Iedere gast heeft zijn/haar eigen kamer met eigen sanitair en een eigen toegang tot het buitenterras. Daarnaast beschikt het hospice over, onder meer, een logeerkamer, een gezamenlijke keuken, woonkamer en een stiltecentrum. Voor meer informatie over Hospice Huizen kijkt u op www.hospicehuizen.nl

Op de foto ondertekenen Deliana Heutink, Jan den Ouden en Mees Visser de samenwerkingsovereenkomst onder toeziend oog van Anja Voerman (coördinator Hospice Huizen) Connie van Barneveld (teamcoach Amaris wijkteam) en Janet Zwanenburg (manager Amaris thuiszorg)

88 Shares
Reageren is niet mogelijk.